Top Social

Tatil Notları - Ayvalık ve Cunda

7/05/2012

Hayatımda hiç bir zaman önceden planlayıp, aylar öncesinden rezervasyonlar yaptırıp tatile çıkamadım. Benim tatil havasına girmem için önce güneşi görmem lazım, tenimde yakıcılığını hissetmem lazım. İşte o zaman, gidelim buralardan, bir sahil kenarına atalım kendimizi moduna giriyorum.

Bu sene de farklı olmadı, hatta iznimizi ayarladığımızda bile tam belli değildi planımız :) Bir kaç seçenek vardı kafamızda ama çok net değildi hiçbir şey. Sonunda uzun zamandır görmek istediğimiz Ayvalık tarafına gitmeye karar verdik. Yakın olduğu için arabayla gidebilecek, böylece etraftaki her yeri de gezecektik.

17.Haziran Pazar sabahı planladığımız gibi 8:00 de yola koyulduk. Planımız Eskihisar-Topçular feribotuyla karşıya geçip oradan da Bursa-Balıkesir üzerinden Sarımsaklı'ya varmaktı. Toplamda 410 km yolumuz vardı, büyük bir aksilikle karşılaşmadan saat 15:00 civarında varış noktamıza ulaştık :)

Oteli ayarlamamıştık, aklımızda bir yer vardı gidelim görelim beğenirsek orada kalırız dedik, o konuda da sıkıntı çıkmadı. Sarımsaklı plajında önü kumsal güzel bir otele attık kendimizi. Ve 9 gece boyunca aynı otelde kalıp günübirlik geziler yaptık. Bir gün Foça, bir gün Bozcaada, bir gün Kazdağları. Hepsini aynı yazıda anlatırsam sıkıcı ve uzun olacağını düşündüğüm için ilk olarak Ayvalık ve civarını yazdım sonra diğer yerleri de anlatıcam.

Sonuç olarak ilk kez gittim ve hayran kaldım, özellikle de denizin berraklığı, temizliği beni çok etkiledi. Dibi gözüken denizi tropik adalarda görebileceğini sanan biri olarak benim için güzel bir sürpriz oldu :)  Bir de beyaz kum olsa tam olacaktı :)

Aşağıda kısa kısa her yer hakkında fikrimi anlattım;

Sarımsaklı Plajı: Ayvalık'ın Küçükköy beldesinde bulunan ve 7km lik kumsalıyla bilinen yer. Bir çok Otel, Motel ve Pansiyon mevcut. Biz 10 gün boyunca burada bir otelde kaldık ve her yere günübirlik gidip geldik. Lokasyon olarak çok iyiydi. Akşamları Ayvalık merkezde hiç hareket olmuyor (Cunda'da yoğunlaşıyor eğlence) ama Sarımsaklı'da 7km'lik sahil boyunca yürüyüş imkanı, sahildeki lokmacılardan, dondurmacılardan atıştırma imkanı, kafeler, dükkanlar falan olması çok iyi.

Odamızın balkonundan göründüğü kadarıyla Sarımsaklı Plajı.

Gelelim en önemli kısma, denizi nasıldı? Süperdi, genellikle Edremit Körfezi'nde çoğu yerde (Akçay, Ören v.s.) deniz suyu dondurucu soğukluktadır, Ören'i bizzat tecrübe ettim oradan biliyorum, Sarımsaklı Akdeniz'e göre soğuk olmakla birlikte yüzülebilecek seviyede :) Daha da önemlisi tertemiz bir deniz, dibini görüyorsunuz. Yalnız en kötü yanı gidiyorsun gidiyorsun derinleşmiyor, çok dengesiz yükselip alçalmalar var. Tam yüzerken bir anda sığ bir yere geliyorsun falan. Bir de çok kalabalık oluyor o yüzden Sarımsaklı'da konaklayıp Badavut'ta denize girmek en doğru tercih olur.

Badavut: Ayvalık yönüne doğru giderken Sarımsaklı'dan bir sonraki koy. Annemler 3-4 yıldır yazları buraya gidiyorlar ve çok methediyorlardı. Bize de mutlaka gidin denizi mükemmel dediler. Tatilin 2. günü orada denize girmeye karar verdik ve ondan sonra bir daha Sarımsaklı kumsalında girmedik :) Badavut'un denizi mükemmel, o kadar berrak ki dibini görüyorsunuz. Havuz gibi resmen. Ben sürekli şnorkelle altımda yüzen balık sürülerinin peşine takıldım. Bir de kumunda altın pırıltıları var, sanki sim dökmüşsünüz gibi uçuşuyorlar. İnanılmaz bir görsellik veriyor kumsala ve denize. Badavut'ta konaklayacak yerler de var ama akşamları çok sessiz ve sakin bir yer. Ben kafa dinliycem ses istemiyorum diyorsanız size göre. Ama yok sıkılırım akşamları derseniz, bizim gibi Sarımsaklı'da kalıp her gün denize burada girebilirsiniz. 3km falan zaten arası.

Cunda (Alibey) Adası: Ada olmakla birlikte 1817 yılında denizin doldurulmasıyla karaya bağlantısı sağlanmış. Bir çoklarının sandığı gibi adaya gitmek için feribot gerekmiyor :) Dar taş sokakları ve eski taş evleri adaya hayran olmama yetti. Adada mübadele öncesinde yaşayan Rum Ortodoks cemaatinden kalma bir çok kilise ve manastır da mevcut, koruma altına alınmış ve bir çoğunda restorasyon devam ediyor. Biz geceleri dolaşmak için gittik adaya bir kez de tekne turuyla gündüz yanaşıp 1 saat gezdik. O yüzden nereden denize girilir, plajı var mıdır bir fikrim yok ama duyduğum kadarıyla denize girmek için pek tercih edilmiyor.

Akşamları ise kıyıdaki balıkçı lokantalarıyla, kafeleriyle oldukça şenlikli oluyor. Gidince mutlaka lokma yemenizi tavsiye ederim. Bir de sakızlı dondurma. Balık yiyecekseniz oraya özgü Papalina balığını denemeniz lazım. Hamsiye benzeyen çerez niyetine yenilen bir balık. Bir de dibek kahvesi meşhurmuş, biz tekne turuyla kalabalık bir grup gittik eşim bir deneyelim nasılmış dedi. Ama normal kahveden bir farkı yoktu. Gerçekten  usulünce yapan yer bulursanız deneyin.

Şeytan Sofrası: Burası Ayvalık merkeze 8km, Sarımsaklı'ya da 4km uzaklıkta. Sönmüş bir volkandan kalan lav birikintileriyle oluşmuş tepede Şeytanın ayak izine benzeyen bir şekil de kafes içine alınmış turistlerin ilgisini çekiyor. Hiç bir anlam veremediğimiz bir şekilde insanlar buraya para atıp dilek diliyor, nasıl bir mantıksa artık şeytandan dilek dilemek, bir şey diyemiyorum :)

Biz de diğer herkes gibi gün batımını izlemek amacıyla çıktık buraya. Yüksek bir tepe olduğu için çevredeki adaların çoğunu tepeden görüyorsunuz. Muazzam bir görsel şölen. Hele ki gün batımı muhteşem. Biz gün batımından yarım saat falan önce gittik. Epeyce kalabalıktı, sinema izler gibi hepimiz dizildik güneşin yavaş yavaş batışını izledik sessizce. Güneş tamamen gözden kaybolunca bir alkış koptu, güneş battı diye alkışlamak adettenmiş :)

Tekneyle Adalar Turu: Gittiğimiz her tatilde tekne turu yapmak gibi bir alışkanlığımız var. Tekne turu olmazsa olmazımız. Tabii ki Ayvalıkta da yaptık ama küçük bir hata etmişiz. Normalde Ayvalık merkezden kalkan tekneler var bir de Sarımsaklı plajından kalkan tekneler. Biz Sarımsaklı'dan kalkan teknelere bindik ve gezdiğimiz yerlerden ve duraklardan memnun kalmadık. Aslında Ayvalık kalkışlı turlara binmemiz gerekiyormuş. O yüzden siz siz olun böyle bir hata yapmayın :)

Tabii ki herşey kötüydü demiyorum, ikramlar falan süperdi, ben ilk defa bir tekne turunda sınırsız balık ve salata verildiğini gördüm, akşamüstü de karpuz. Hatta Cunda'da mola verince de lokma tatlısı ikram ettiler. O açıdan harikaydı. Ama deniz molası verdiğimiz yerler kötüydü, denizin ortasında, herhangi bir adaya falan yanaşmadan girip çıktık. Öyle denizde dolandık durduk. Yine de değişik bir gün oldu, tekneyle gezmiş olduk.

Ha bir de teknenin üst katında canlı müzik vardı :))) Biz alt katta gölgede takılmayı tercih ettik, bir ara üst kata bir bakayım nasılmış dedim gözlerime inanamadım, abinin biri piyanist şantör kıvamında çalıp söylüyor, teyzeler de göbek atıyor. Kaçarak uzaklaştım :))

Zeytinyağları: Ayvalık'a gidip de zeytinyağı almadan olmaz. O kadar çok zeytinyağı satan yer var ki ben şaşkın oldum resmen. En sonunda farklı yerlerden 1'er litrelik bir çok zeytinyağı alarak olayı çözdüm :) Ben yemekler de dahil zeytinyağı haricinde sıvı yağ kullanmıyorum. Ve ekmek banıp yemeyi de çok seviyorum. O yüzden gerçekten lezzetli zeytinyağı görünce kendimden geçiyorum :) Ayvalık bu açıdan benim için cennetti diyebilirim. Bu arada yemeklerde riviera, salatalarda sızma kullanın olayı da tamamen saçmalık. Ege'de herkes tek çeşit yağ kullanıyor o da sızma zeytinyağ. Öyle bir ayrım yok yani. Kızartma yapmadığınız sürece sızma yağ kullanabilirsiniz.

Benim bir de tutkunu olduğum bir lezzet var ki o da bademli yeşil zeytin. İlk kez annemler Badavut'a gittiklerinde getirmişlerdi, çerez niyetine yenilecek kadar lezzetli. Ayvalıklı arkadaşım Emel sayesinde dolabımdan eksik olmuyor bittikçe getiriyor sağ olsun :) Bu sefer gitmişken ben de aldım bir kavanoz. Mutlaka denemelisiniz.

Bir de kardeşim kullanıyormuş, damla sakızı reçeli (macunu) var. Tatlılara muhallebilere damla sakızı yerine bundan koyuyormuş. O söylemese aklıma gelmezdi almak, hem ona hem kendime aldım. Deneyince yazarım nasıl bişey olduğunu :)

Ayvalık ve çevresi hakkında yazacaklarım bu kadar, Foça, Bozcaada ve Kaz Dağlarını ayrıca başka yazılarda aktarıcam.

79 yorum on "Tatil Notları - Ayvalık ve Cunda"
  1. ben de şu anda tam da Sarımsaklı'da tatilimi geçirmekteyim Özge, yazdıkların aynen yaşıyorum, Cunda da lokma fikrini ben de şiddetle tavsiye ederim. Yalnız dibek kahvesini İzmir'de kızlarağasında içmelisin, benim önerim böyle, mutlaka kumda pişmeli. Badavut'a henüz gitmedim ama merak ediyorum, umarım bizim plana da dahil olur. Sevgiler...

Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel, arabayla gittiyseniz Badavut 2dk zaten, kime sorsanız tarif eder. Mutlaka gidin.

Bu arada ayrı bir postta yazıcaktım ama hemen sana önereyim, Sarımsaklı çarşısının sonunda (ayvalık tarafına doğru sonunda yani) Dondurmacı Yaşar Usta var. Aslında bu İstanbulda Bostancı tarafında varmış ve çok ünlüymüş ama ben Sarımsaklı'da keşfettim. Git ve orada dondurma ye. Özellikle çileklisini, tamamen meyveden yapıyor ve meyve yiyor gibi oluyorsun. Ben hayatımda böyle bişey yemedim. Dene mutlaka.

İyi Tatiller.

Sil
    2. Özgecim tavsiyelerine uydum, dondurma süperdi, Badavut cumartesi olduğundan mı bilmiyorum ama çok kalabalıktı, yine de beğendim, teşekkürler, sevgiler...

3. Doğrudur, C.tesi ve Pazar her yer kalabalık oluyor. Bir de şimdi tatil yerleri en kalabalık dönemini yaşıyor Ramazan öncesi olduğundan. Yine de beğenmene sevindim. Sevgiler...

4. Slm ozge son derece aydinlatici yazin icin cok tesekkur ediyorum.ilk kez gidecegim ben de.sayet ayni duygulari hissedersem paylasacagim seninle ki oyle olacagini saniyorum.tekrar tesekkurler..

Sil
    5. Merhaba, umarım beğenirsiniz, size iyi eğlenceler.

6. Ozge cidden deniz ve diger detaylar cok isime yaradi sayende bu bilgilere gore gezecegim.misal cundada denize girilir mi diye merak ediyordum vs :)

7. Çok sevindim yazdıklarımın işe yaramasına :) Size iyi eğlenceler, benim için de gezin :)

Sil
    8. Merhaba özge hanım, pansiyon olarak sarımsaklı önerebileceğiniz bir yer var mı acaba? Teşekkürler bu güzel yazı için.

9. Merhaba, biz sarımsaklıda Karakaş Motelde kaldık. Lüks değil ama temiz. Üstelik bahçesi var otopark olarak kullanılan, büyük rahatlık oldu bize. (karakasmotel.com.tr den bakabilirsiniz)

10. Cundada Patricia da yada dersal sitesinde denize girebilirsiniz

Sil
  2. Badavut'ta aklım kaldı. ilk kez senden duydum ayrıca:)

kaz dağları postunu merakla bekliyorum:)

Yanıtlar
    1. Badavut'u pek kimse bilmez zaten. Tavsiye etmesi lazım birilerinin :) Annemlere bir arkadaşları tavsiye etmişti bana da annemler :) Bizimkiler son 4 senedir falan yazları 1 hafta gidiyorlar, teyzemler, anneannemler hep beraber.

Kazdağlarını yazıcam orası da ayrı bir cennet gerçekten. Ama bakalım ne zaman fırsat olursa. Araya bir kaç şey alıcam da :))

Öptümm

Sil
  3. Özgecim senin zevkin ve tavsiyeleri hep dikkate almışımdır. Müthiş bir tatil yapmışsın belli valla çok kısmandım herşeyin keyfini çıkararak yapıyorsun bu yüzden tebrik ediyorum seni. Bir özelliğin de beni yaptıklarınla özendiriyorsun :)) Ayvalığa gitmiştim ama yine gidesim :) geldi... Turla gittiğim için tura bağımlı olarak geçirmiştik şu Badavut için tekrar gitmek isterim... Öpüyorum seniii

Yanıtlar
    1. Canım benimmm teşekkürler güzel sözlerin için. Turla gidince gerçekten istediğin gibi tadını çıkaramıyorsun. Mesela bir yeri beğendin biraz vakit geçirmek istiyorsun ama zaman kısıtlı olunca mecbur kalkıp tura devam ediyorsun. Biz mümkün olduğunca tur tercih etmiyoruz. Kafamıza göre takılıyoruz :) Ben de o kadar sevdim ki oraları mutlaka yine gideceğiz. Öpüyorum ben de kocamannn.

Sil
  4. Ben de tatilden bugün geldim,Sarımsaklıdaydık.10 yılı aşkın bir süredir oraya gidiyoruz,diğer evimiz :))Tatili değişik yerlerde geçirmeniz de iyi olmuş bence.Cunda'da harikadır :)

zamansozleri.blogspot.com

Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir tatil oldu benim için, sürekli aynı yerde kalmayı sevmediğimiz için her gün bir yerlere gitmek çok keyifli oldu. Ben ilk kez gittim Sarımsaklı'ya ama bundan sonra sıkça gitmeyi düşünüyorum :)

5. Ozge biz donmeden su kaz daglarini da yazsan diyorum... Erhan

YanıtlaSil
  6. özge merhaba, ramazandan sonra ayvalık a gideceğiz, blog ta yazdıklarından etkilendiğimiz için 4 arkadaş badavut a gitmeye karar verdik. Özak ve Palmera otel var. Onun dışında bulamadım internette. Bize sahilde önerebileceğin bir otel varmı? Ailenin orda kaldığını söylemiştin angi oteli tercih ettiler acaba? Birde sarımsaklı sahilinde kaldığınız otelide öğrenebilirmiyim:) Teşekkür ederim

Yanıtlar
    1. Merhaba, annemler gittiklerinde özak otelde kaliyorlar, cok memnunlardi. Zaten orada fazla otel yok. Sarimsaklida karakas motelde kaldik. Luks degil ama temiz bir yer. Size simdiden iyi tatiller.

Sil
  7. çok teşekkür ederim çok saol:)

YanıtlaSil
  8. arabayla gidilebilecek bir yer tavsiye edermisiniz Edremit civarında şöyle sakın olsun merkeze 5 km uzaklıkta olsun :)

Yanıtlar
    1. Merhaba, ben Edremit civarında her yeri bilmiyorum. Ama Ayvalık tarafında yazıda da bahsettiğim gibi Badavut'u önerebilirim. Hem sakin hem merkeze yakın, hem de denizi müthiş.

Sil
  9. Merhaba. Biz de sarımsaklı da tekne turlarına katılmak istiyoruz fakat hangi turdan memnun kalırız onu bilemiyoruz. Ayvalık limanından kalkan tekneleri tavsiye etmişsiniz, herhangi bir tur ismi önerebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler :)

Yanıtlar
    1. Merhaba, maalesef tavsiye edebileceğim bir tur yok. Ama şöyle bir öneride bulunabilirim, küçük bir tekne seçin. Mümkün olduğunca az kişi alsın, büyük tekneler çok curcuna oluyor. Denizden çıkmak için bile merdivenin önünde sıra bekliyorsunuz. Önceden turda yer ayırtmaya gerek yok. Ayvalık'ta sıralanmış teknelere gidin gözünüze kestirdiğiniz biriyle tura çıkın. Her zaman yer oluyor.

Sil
  10. Tatil notlarınız bu yaz yapacağımız tatile ışık tuttu..Çook teşekkür ederiz..

Yanıtlar
    1. Ne güzel çok sevindim. Şimdiden iyi eğlenceler.

2. merhaba :)

2 gündür sarımsaklıda nerede kalsam diye aramadıgım otel pansiyon kalmadı!
      İlk defa gideceğim için her şey dahil bir otel mi? Yoksa sadece bir pansiyonda kalıp heryeri keşfet mi? bunun cevabını bulamadım.
      Sence ne yapmalı ya da nerede kalmalı?Yardımcı olursan sevinirim :)
      Sevgiler.
      Serap

Sil
  11. ezgi hanım türkbükünede bekleriz gelirseniz tesisimize mutlaka uğrayın :)
    www.turkbukuinnhotel.com

YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir tatil olmuş. Biz de bu hafta sonu iki günlük bir kaçış planladık Ayvalık ve Cunda'ya. Notlarımı aldım, çok teşekkürler. Ben de sayfama bekler, seyahatnamedeki notlarıma göz atmanızı tavsiye ederim. İzmir'den sevgiler,

Yanıtlar
    1. Umarım güzel bir tatil geçirirsiniz, biz çok sevmiştik Ayvalık'ı. Tekrar gitmek için sabırsızlanıyoruz. Mutlaka bakıcam sayfanıza, sevgiler...

Sil
  13. Meraba ozge hanim Yazdiklarinizi okudum hayran kaldim Salı günü inşallah sabah yola cikacam düğün sonrası balayina

Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun ömür boyu mutluluklar dilerim. Umarım güzel bir tatil gecirirsiniz.

14. merhaba özge hanım, sarımsaklı da kaldığınız yerin adı neydi acaba

Yanıtlar
    1. Sema Hanım merhaba, biz Karakaş Motel diye bir yerde kaldık. Çok bir beklentiniz yoksa gidebilirsiniz, biz sadece temiz bir oda yatak olsun, nasılsa yatmak için gelicez diyerek ucuz ve özelliksiz bir yer seçtik. Ama daha kaliteli bir yer arıyorsanız Badavut'ta Özak Otel de iyiymiş, annemler orada kaldılar bir kaç kez. Çok memnundular.

Sil
  15. Merhaba ozge hanim benimde en dikkatimi ceken zeytinyagi olayiniz oldu. Bir kac yerden aldim dediniz peki hangisi daha guzel geldi varmi bir tavsiyeniz

Yanıtlar
    1. Banu Hanım merhaba, inanın hepsi birbirinden güzeldi, herhangi bir ayrım yapamadım. Hepsini bayıla bayıla tükettik :) Oradan aldığınız hemen her markadan memnun kalacaksınız. Dükkanlarda mutlaka tatma imkanınız da oluyor zaten, damak tadınıza uygun yağı alabiliyorsunuz böylece.

Sil
  16. Özge Hanım Merhaba,bende bu sene için tatilimi Ayvalık,Sarımsaklı ve Cunda Adasını olarak planladım.Fakat şuan için tek korkum denizin yeterince sıcak olmaması ve güneşin yeterince sıcaklığını hissettirmemesi.Sizce cuma günü (22 Ağustos) için çıkacağım tatil planımı bozmalı mıyım ?Şimdiden Teşekkürler..:)

Yanıtlar
    1. Merhaba, endişe etmeyin, kesinikle çok doğru bir zaman Ayvalık tatili için. Hele ki bu sene, o tarafa kim gitse denizin normalden de sıcak olduğunu söylediler. Zaten Eylül ayında en güzel zamanıymış, annemler hep Eylül'de gidiyordu ve denizin sıcak olduğunu söylüyorlardı. Umarım güzel bir tatil olur.

17. Cunda süpersiiin

YanıtlaSil
  18. Cunda Adasında ailem yaşadığı için eşim ve çocukla beraber yılda bir defa bir haftamızı geçirmek üzere Cunda'ya gideriz...Özlemle bir yıl boyunca beklediğim şey Cunda'nın muhteşem mezeleridir. Özellikle Deniz Restaurantta sadece mezelerin tadına rakı eşliğinde bakarız. Burası kazık yemeyeceğiniz genellikle Cunda'da yaşayanların tercih ettiği bir yerdir. Meze dünyası ve Boncuk restaurantı da tavsiye ederim. Ahtopot Izgara, sübye yumurtası ve girit ezmesi tavsiyelerimdir. Zeytin yağlılar 7 TL, deniz mahsulü içeren mezeler 15-25 arası değişir. Türkiye'nin hiçbir yerinde kolay kolay bulamayacağınız mezelerin tadına Cunda'da bakabilirsiniz. Dibek Kahvesi içmek için Cunda merkezde Zeytin Dalı kahvesini öneririm. Cunda'nın muhteşem manzarasını izleyerek kahve içmek istiyorsanız eski yol tarafında bulunan Koç Müzesi'ni tavsiye ederim. Denize girmek için Patriça, Çataltepe ve Badavut en iyi plajlardır. Patriça'nın bulunduğu yerdeki ikinci köyü ve arkadaki kiliseyi de görmenizi önerim. Yine merkezde Karadeniz Pastanesinde Kavala Kurbiyesi'nin tadına bakmadan dönmeyin. Ayvalık merkezde Güler Pastanesinde Lor tatlısı ve dondurma, Özen Lokantasında köfte ve yoğurt yiyin.

19. Merhaba Özge Hanım,
    Badavuttan biraz daha bahsedebilirmisiniz? Yosun, deniz anası varmı birde deniz sığmı? Ve suyu Altınoluk kadar soğuk mu? :)
    Son olarak Erdek-Ocaklar tarafına gittiniz mi?
    Şimdiden tatil için iyi bir yer arıyorum. Yorumlarınız için teşekkürler :)

Yanıtlar
    1. Merhaba, Badavut'un denizi havuz gibi, yosun ve deniz anası kesinlikle yok. Dibini görüyorsunuz. Sığ olarak başlayıp ilerledikçe derinleşiyor. Altınoluk'a gitmedim ama bir çok yere göre daha az soğuk denizi. Biz de soğuk deniz sevmeyiz ama çok sorun yaşamadık. Özellikle Eylül'de çok sıcak oluyormuş. Erdek tarafına hiç gitmedim. Size iyi tatiller...

2. Çok teşekkür ederim.
      Son olarak kafamızda iki yer belirdi Badavut - Burhaniye.
      Gittiyseniz eğer Burhaniye'nin denizi nasıl?
      Çok soru sordum farkındayım ama malum sadece 2 hafta tatilimiz var onuda en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyoruz :)
      Yardımlarınız için teşekkürler :)

Sil
  20. Merhaba, öncelikle bölge hakkında yapmış olduğunuz tanıtım ve fotoğrafların mükemmel olduğuna değirenerekten size teşekkür ederim.
    Bahsettiğiniz konu hakkında özellikle sarımsaklı bölgesi için detaylı bilgiler almak isteyen arkadaşları web siteme beklerim.
    Adres: http://www.sarimsakli-sarimsakli.com/

YanıtlaSil
  21. AYVALIK TUR TEKNELERİNİ GÖRMEK VE DETAYLI İNCELEMEK İÇİN SİTEMİZİ ZİYARET EDEBİLİRSİNİZ.

22. Merhaba, ben bu sene ailemle birlikte Sarımsaklı'ya gideceğim.Yazdığınız yazı gerçekten çok işime yaradı.Teşekkürler♥♥ Bir de Badavut mu daha kalablık yoksa Sarımsaklı plajı mı???

Yanıtlar
    1. Sarımsaklı daha bilinen bir plaj olduğu için daha kalabalık oluyor. Badavut daha küçük ve daha sakin. Mutlaka gidin derim. Gidip de beğenmeyeni görmedim :) İyi tatiller...

Sil
  23. özge hanım merhabalar . analizlerinizi çok begendim, bende bayram sonrası eşim ve 2 yasında cocugumla sarımsaklıda bir apart kiraladım, size sorum denizi soguk ve çok kalabalıkta pis oluyor demişsiniz, ben gecen sene izmirde tatil yaptım ve ailecek rezil oldu tatilimiz, denizi soguk kalabalıkda cok pis ve tuzdan gozlerimizi acamıyorduk, bu sıkıntıları burdada yaşarmıyız? teşekkür ederim

Yanıtlar
    1. Merhaba, denizi diğer yerlere göre daha girilebilir seviyede demişim aslında, yani ören, assos, bozcaada ile kıyaslandığında gayet iyi. Bir de kalabalıkta pis oluyor diye bir cümlem yok, çünkü kalabalıkta nasıl olduğuna dair bir deneyimim olmadı, yine de pis olacağını sanmıyorum. Aşırı tuzlu bir deniz de değil. Sonuçta Ege, Akdeniz'in tuzuyla kıyaslanamaz bile. Umarım güzel bir tatil geçirirsiniz, şimdiden iyi eğlenceler size.

24. Merhabalar

24 Agustosta Akcay da olmayi planliyorum. Sizce hava kosullari icin uygun bir zaman mi ?
    Hava sicakligi nasil olur ayrica deniz suyu temmuz sonu ve agustos basina gore daha mi sicaktir ?
    Tesekkurler.

YanıtlaSil
  25. ayrıca özge hanım birisi tvsiye tekne turu sormuş ordaki bütün teknelere bindim eğer aile iseniz jale turizmin teknelerini sakın tercih etmeyin. heleki fazla kalabalık olmasın diyorsanız veysel kaptanın küçük tekne turuna binebilirsiniz büyük olanına değil. biz memnun kaldık kaç kere bindik hatırlamıyorum heleki o mükemmel papalina balığını sınırsız olarak size sunuyorlar ege otları ile yapılmış mükemmel salatasıda çabası en son 2014 yazında 25 tlye binmiştik ağustos 3ünde allah nasip ederse gene ordayım.

26. tüm bilgiler için teşekkürler, hepsi çok işe yaradı. Geçen hafta (22-28 ağustos) kuzenlerle 8 kişi gittik Sarımsaklı'ya ve tavsiyelerinizin çoğunu denedik. Çok memnun ayrıldık.

Başka gidecekler için ben de bilgi vereyim:

YOL : Yakın bi yer olduğunu düşünüyorduk ama Kocaeli-Gebze'den gelmemize rağmen (feribotsuz) bize çok kısa gelmedi yol, tabi gidiş yolunda Bursa Ulu Cami'ye uğradık ve iskender yedik (bence siz de kendi arabanızla gidiyorsanız mutlaka Bursa'ya uğrayın ve iskender yiyin) ondan olabilir :)

KALINACAK YER : Sarımsaklı'da kaldık (bol bol denize girmek için). burada apart villa düşünüyorduk ama çok az var ve uzun süre kalmak (5-10 gün) isteyenler için veriyorlar apart villaları. Kişiye ait çok güzel villalar var, belki satın almak isterseniz :) Daire 150, villa ise 250 liradan başlıyor günlük, tabi 120 liraya da daire vardı ama küçüktü bizim için. Apartların hepsini sadece emlakçılardan bulabilirsiniz, komisyon almıyorlar. Su ve sinek sorunu var biraz ama çok büyük sıkıntı olmuyor. Evler genelde plaja çok yakın. İsteyenler için plajı olan oteller de var. Sarımsaklı'da sahil boyunca gezilebilir, cafelerde çay-kahve-muhabbet edilebilir (Biz Kahve Aşkına'yı çok sevdik), lunapark var, tekne turları var. Ayvalık merkez yakın, Şeytan Sofrası yakın, yüzmek için çok güzel bi sahili olan Badavut yakın.

Yüzmek için Sarımsaklı plajı yerine Badavut'a gidin, Sarımsaklı'da kayalar var denizin içinde ayaklarınıza yazık. Tekne turuna katılın (biz sarımsaklı'dan Doğanay turla gittik, kişi başı 35 lira, tekne turunda rehberli Cunda adası turu da var). Denizi çok güzel su biraz soğuk ama alışılıyor.
    Badavut'u çok sevdik, küçük bi sahili var, büyük semsiye ve 4 şezlong 30 lira, küçük şemsiye ve 2 şezlong 15 lira. halk kısmı da var. Burada jetski-muz-deniz bisikleti gibi etkinlikler de var.

Gezilecek yerler:
    - Şeytan Sofrası ya da Cennet Tepesinde gün batımı izleyin (Şeytan Sofrasındaki paragöz otoparkçılara dikkat) Zaten kısa süren bi etkinlik.
    - Ayvalık merkezde tost (Tostçular Çarşısı - Mesut Büfe), mısır (sahil kenarında seyyar), sakızlı kurabiye, sakızlı dondurmalı lor tatlısı (İmren pastanesi) yiyin. Takıcılar ve hediyelik eşyaların olduğu bir küçük sokak var orayı gezebilirsiniz (pastanelerde bu sokakta). Eski evleri ve dar sokakları gezebilirsiniz.

Çok rüzgar vardı hafta boyunca. Ayvalık'ın yerlisi bir bayan 15 Ağustos-15 Eylül arasında rüzgar olur, 15 eylülden sonra bi süre rüzgar kesilir dedi.

Dönüşte Kamil Koç ile geldik, bilet 80 lira, İstanbul 10 saat sürdü ve hiç memnun kalmadık, diğer firmaları deneyin. Eğer önceden tatili ayarlarsanız uçak bileti çok mantıklı (90 liraydı, ama havaalanı Edremit'te)

Tatile gitmeden önce mutlaka internete bakın bence çok yararlı oluyor, Akıllı telefonunuz varsa foursquare ve navigasyon da olmazsa olmaz

Aklıma gelenler bunlar, baya uzun oldu kusura bakmayın. umarım yararlı olur

iyi tatiller

Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumunuz için, Ayvalık'a gidecekler bu yorumdan epey faydalanacaklar...

Sil
    2. Merhabalar,uzun zaman gecmis yorumunuz uzerinden ama belki cevap bulma sansım olur soruma. Temmuz ortasi nasıl bir zamanlama olur cocukla gitmek icin? Deniz suyu henüz ısınmamıs olur diye endise ediyorum.

3. Fatma Hanım, bu konuda yorum yapacak kadar Ayvalık'a hakim değilim inanın. Ben de yıllar oldu gitmedim. Deniz suyu o civarda çok sıcak olmuyor genelde. Ama temmuz nasıl olur bilemem.

27. merhaba Özge hanım,
    15-20 Eylül arası cunda'da hava nasıl olur acaba? deniz sıcak olur mu?

Yanıtlar
    1. Merhaba, valla ben de 1 kez gittim o da Haziran ayıydı, Eylülde güzel olduğunu söylüyorlar ama ben bir şey diyemem :(

Sil
    2. Şu anda ayvalik sarımsaklıdayız. Hava ve deniz muhteşem. Sezon sonu olduğu için kalabalık değil. Tavsiye ederiz. Özge hanım bu post için çok teşekkürler. Çok faydalı oldu.

28. Bizde eşim ve 1.5 yaşındaki oğlumla Sarımsaklı ya geldik ve Nergiz Oteli buraya gelince konaklamak için seçtik çok nezih güzel bir ortamı var herkese tavsiye ederim ...

YanıtlaSil
  29. Ozge hanim sizden faydalanarak sarimsakliy geldik eylul sonu olmasina ragmen hava cok guzel ve denizi sicak su an sakizli dondurasini yiyoruz ve harika gercektwn tsk ederim..

30. Merhabalar, biz balayı için Cunda Adası'nı düşünüyoruz ama üç dört gün sonra yakın, başka bi beldeye geçmek istiyoruz.Mesela Bozcaada gibi.Tavsiye edeceğiniz yakin yerler var mı acaba?

Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle tebrik ederim :) Oraya yakın yerlerden Bozcaada balayı için çok uygun bence. Mutlaka gidin derim.

Sil
  31. merhaba, ayrıntılı bilgiler için çok teşekkürler çok faydalı bir yazı olmuş, bayramdan sonra gitmeyi planlıyoruz ama otellerden emin olamıyoruz. Siz hangi otelde kalmıştınız?

Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yorumlardan birinde yazdığım gibi; "Biz Karakaş Motel diye bir yerde kaldık. Çok bir beklentiniz yoksa gidebilirsiniz, biz sadece temiz bir oda yatak olsun, nasılsa yatmak için gelicez diyerek ucuz ve özelliksiz bir yer seçtik. Ama daha kaliteli bir yer arıyorsanız Badavut'ta Özak Otel de iyiymiş, annemler orada kaldılar bir kaç kez. Çok memnundular."

Sil
  32. Merhabalar özge hanım bir sorum olacaktı acaba sarımsaklıda hangi otel veya motelde kaldınız ? Teşekkürler

Yanıtlar
    1. Merhaba, bir ust yorumda bahsetmistim, Karakas Motelde kaldik.

Sil
    2. Merhaba, bir ust yorumda bahsetmistim, Karakas Motelde kaldik.

33. Bu yazı ben ve arkadaşımı çok etkiledi.Bizde rotayı Alanyadan buraya çevirdik.Tesekkürler :)

YanıtlaSil
  34. özge hanım merhaba. Öncelikle yazınızı gerçekten beğendim. Yürüyerek gezebileceğim yerler arasında bulunan bir yeri böyle detaylı anlatmanız beni gerçekten sevindirdi.Bunun içindir ki Size bir kaç sorum olacak. Ben hiç bir otele para vermeden orada herhangi bir sahilde yatabilir miyim ? Yürüyerek gezmeyi(Tabanvay :D),etrafı keşfetmeyi seven biriyim. Orada ki otellere de günlük deli paralar verebilecek bir kişi değilim. Daha çok kumsallar köşe başları ilgimi çekiyor. Ve o yorgunluk gerçekten inanılmaz tatlı.Sizce orada herhangi bir otele ya da aparta para vermeden kalabilmem mümkün mü ?

35. Özge hanım yorumlarınız çok faydalı oldu. izmirde oturup da hiç gitmediğimiz bir yerdi badavut. ben de bir kaç not eklemek istiyorum iki günlük tatilimizden. Öncelikle sarımsaklı çok kalabalık ve denizi de badavuta göre daha dalgalı ve taşlı, Badavut koyu sessiz sakin ve temiz. ancak dediğiniz gibi motel olarak çok alternatif yok. biz denize sıfır bir motel tercih ettik ve sadece bir gece kalabildik. zaten akşam ayvalıka gitmek ve cundada yemen yemek en güzeliydi. gece birde cundadan döndük ve hala kalabalıktı. 2-3 günlük tatil için tercih edilebilir. uzun süreli sıkıcı olur. ama gitmeyenler için kesinlikle tavsiye ederim.

36. Ayvalık yazınız güzel olmuş aradan epey zaman geçmiş 2016 yorumlarını görünce bende yazmak istedim ayvalık a gelipte yapılması gereken en önemli etkinlik dalış nedense çoğu blog yazarı bunu es geçmiş ayvalik 4 mevsim her hava kosulunda her seviyede dalıcıya hitap eden bir dalış bölgesi 24 adası ile dalıcılara zengin sualti flora ve founası sunmakta blogunuzu takip eden gezginler www.ayvalikdalis.com dan dalışlar hakkında bilgi edilebilirler.

YanıtlaSil
  37. Merhaba ben suan ayvaliktayim ama ayvalikta cafe tarzi yerler pek fazla yok sanirim hep balik restaurantlari var veya bar tarzi bi yer bulamadik. ayvalik merkeze yada sarimsakliya mi gitmeliyiz sizce ?

Yanıtlar
    1. Hiç bir fikrim yok maalesef, etrafta birilerine danışın daha faydalı olur.

Sil
  38. Selam millet, hala buralarda birileri var mi bilmiyorum ama bende eylül ayinda ayvaliga ve bölgelerine gitmek istiyorum ama o ayda serin olur mu denizinde yüzülür mü bilmiyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacim var :) Tesekkürler :)

Yanıtlar
    1. Merhaba, evet hala blog aktif olarak yayında :) O bölgenin en güzel zamanı Eylül bence, denizin de en sıcak olacağı zamanlar diyebilirim. Bence çok keyifli olur.