Top Social

Tatil Notları - Eski ve Yeni Foça

7/18/2012

Foça'nın çocukluk anılarımda farklı bir yeri vardır... Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmeyen 11 yaşımızdan ünv.zamanına kadar yapışık ikiz gibi gezdiğimiz canım arkadaşım Pınar'la yazları ayrılmak zorunda kalırdık bir süreliğine, onlar İzmir'liydi yazın o tarafa giderlerdi. Yine bir yaz tatilinde, bir kartpostal göndermişti Foça'dan. Üzerinde fok balığı resmi ve Foça'nın manzarası vardı. İlk kez o zaman duymuştum adını, nerede olduğunu bile bilmiyordum. O zamandan beri hep aklımdaydı Foça, bir gün ben de gidip görsem diye. Geçen aylarda eski kutuları karıştırırken o kartpostalı gördüm, Pınar'ın ünv.zamanı İzmir'den yolladığı bir kaç mektupla birlikte. Şimdiki hızla tüketilen maillerin yanında ne kadar güzel, ne kadar gerçekti mektuplar...

Yıllar sonra bu yaz tatilinde kısmet oldu Foça'ya gitmek. Tatille ilgili ilk yazımı şurada yazmıştım, Ayvalık ve Cunda hakkındaydı. 10 gün boyunca Sarımsaklı'da bir otelde kalmakla birlikte civarda ne kadar gidilecek yer varsa gitmeye çalıştık. Her gün farklı bir kumsalda hatta bazen günde 2 farklı kumsalda denize girdik. Değişik yerlerde gün batımını izledik. İşte gittiğimiz yerlerden biri de Foça'ydı. Buyrun anlatıyorum;

ESKİ VE YENİ FOÇA
Bir sabah kahvaltımızı yapıp atladık arabaya, istikamet önce Yeni Foça sonra sahilden Eski Foça'ydı. Toplam 127 km.lik bir yol. Haritada bakınca çok uzakmış gibi geliyor ama aslında yakın. Hele ki bizim gibi İstanbul'da yaşayıp bir yerden bir yere 1 saatten önce gidemeyenler için gayet normal bir mesafe.

Yaklaşık 1 saatte Yeni Foça'ya vardık, biraz etrafı gezdik, tam da öğlen sıcağı bastırmaya başlamıştı, yavaştan da karnımız acıkmış. Kendimizi sahildeki bir mekana attık, Ankara Restaurant ve Cafe'ymiş adı. Canımız balık yemek istemedi, menüde kebapları pideleri görünce o sıcağa rağmen sipariş ettik ve yemekten sonra çok doğru bir seçim yaptığımızı anladık. Etler o kadar nefisti ki, Ege'de bir kasabada böyle güzel kebap yiyebileceğim aklıma gelmezdi. Ama masalardaki İskenderun Petek Pastanesinden Künefe broşürlerini görünce (Petek Pastanesi İskenderun'un en meşhur künefecisidir) kebapların da İskenderun'la bir ilgisi olduğunu düşündüm.
Yemekten sonra önümüzdeki plaja havlularımızı attık ve Eski Foça'ya devam etmeden önce biraz denize girip serinleyelim dedik. 10 gün boyunca girdiğim aşırı soğuk olmayan tek deniz burasıydı hiç ayrılmak istemedim :)  Ama daha önümüzde yol vardı, deniz keyfimize Eski Foça'da devam ederiz diyerek yola koyulduk. Asıl hedefimiz orasıydı çünkü, ama Yeni Foça da yolumuzun üstünde olduğundan uğramadan geçmedik, güzel bir sahil kasabası, eski taş evleriyle, limanıyla gayet şirin bir yer. Benim hoşuma gitti.

Yeni Foça ve Eski Foça arasındaki sahil yolu yaklaşık 24km ama virajlı bir yol olduğundan sandığınız gibi hızla gidemiyorsunuz, zaten yol boyunca manzara o kadar muhteşem ki düz bir yol da olsa hızlı gitmez ve o güzelliğin tadını çıkarırdık. Virajları dönüyorsunuz ve bir anda yeni bir koy çıkıyor karşınıza, hepsi birbirinden güzel. Hayran olmamak elde değil. (aşağıdaki koyda mesela güzel bir tesis vardı sonra netten buldum Mambo Beach Club diye bir yer, ama denizi muhteşem görünüyordu)
Şu koya bak, yok şu daha güzel derken anlamadan Foça'ya vardık. Önce güneş batmadan deniz keyfi yapabileceğimiz bir yer bulduk, tam neresi olduğunu anlayamazdım ama yanımdaki biri tarif ediyordu arkadaşına, ilkokulun oradayız diye, Google Maps'te baktım da Reha Necla Midilli İlköğretim Okulu var onun önündeki sahilde girdik büyük ihtimalle :)

Deniz ve kumsal nasıldı derseniz, kumu taşla karışık bir kum, denizin içinde de yer yer çakıllar var, hatta bazı yerlerde kestane de varmış, biz biraz çekinerek girdik, ayağımızı mümkün olduğunca basmamaya çalıştık. O civarda genelde olduğu gibi deniz yine soğuktu.

Deniz faslını tamamladıktan sonra merkeze arabayı park edip, sahilde yürüyüşe çıktık. Şimdiye kadar gördüğüm en güzel sahil şeridine sahip kasaba burası. Bir yanınızda birbirinden güzel taş evler, ki hepsi farklı farklı, bakmaya doyamadım, diğer yanınızda ise deniz. Ve sahil boydan boya tahta döşeli, geniş bir iskele gibi düşünün, insanlar orada güneşlenip denize giriyorlar evlerinin önünden. Günbatımı da ayrı keyifli Foça'da. Oturup gün batana kadar izledik.

Akşam sahilde oturup hem balıklarımızı yedik hem de Foça'da akşamın keyfini çıkardık. Sonrasında da otele dönüş yolu. Bu sefer sahilden değil İzmir-Foça yolu üzerinden döndük, akşam sahilyolu pek mantıklı değil.
36 yorum on "Tatil Notları - Eski ve Yeni Foça"
  1. Ne güzel gezmişsiniz, o koya, evlere her şeye bayıldım!

Yanıtlar
    1. Gerçekten inanılmaz güzeldiler, inanın bu yazıya yansıtabildiklerim gördüklerimin ancak onda biridir. O kadar sevdim ki Eski Foça'yı, o taş evlerden birinde yaşamak istedim. Nefis bir yer gerçekten.

2. heryer çok güzel görünüyor çok beğendim

YanıtlaSil
  3. Ahh ahh yaşlansak, çocuklar büyüse ve oralara yerleşsek ne iyi olurdu :) çok güzel anlatmışsın ,emeğine sağlık.

Yanıtlar
    1. Evet tam da içimizden geçenler bunlardı:) çok teşekkürler sevgiler.

Sil
    2. İNANIN FOÇA'YA YAŞLANMADAN GİTMEK LAZIM. BAŞLANGIÇTA SAKİNLİKTEN SIKILABİLİRSİNİZ. "BEN NE YAPTIM AH" DERSİNİZ AMA BİRGÜN ÖYLE BİR ŞEY OLUR Kİ ORADAN AYRILAMAYACAĞINIZI HİSSEDERSİNİZ. ŞEHRE İNDİĞİNİZ ZAMAN NEDEN BURADAYIM? DİYE KENDİNİZE SORARSINIZ. YAZ BİTİMİNDE "OH ŞU TURİSTLER İYİ Kİ GİTTİ FOÇA BANA KALDI" DERSİNİZ. YA DA SALI GELSE DE PAZARDA BİR TURLASAM DERSİNİZ. HAYATINIZIN EN BÜYÜK AVM Sİ BİR ANDA KÜÇÜCÜK BİR PAZAR OLUVERİR. HANİ ŞU UĞRUNA ÖMRÜMÜZÜ ÇÜRÜTTÜĞÜMÜZ BÜYÜK ŞEHİRLERDE GİDEMEDİĞİMİZ TİYATROLAR,SİNEMALAR VE KONSERLER VAR YA ORADA EN ALASINI SEYREDER EN KEYİFLİSİNİ DİNLERSİNİZ (MESELA BEN GENCO ERKAL'I ORADA İZLEME ŞANSI BULDUM). SONRA ÇEKİRDEĞİN LEZZETİ BAŞKA GÜZELDİR FOÇA SAHİLİNDE. BAYRAMLAR COŞKULUDUR. ÇİÇEKLER KIŞIN ORTASINDA AÇIVERİRDE SİZ KENDİNİZİ BAHARIN ORATASINDA BULURSUNUZ...
      VE DAHA NİCELERİNİ SAYABİLİRİM SİZE. EĞER BÖYLE BİR DÜŞÜNCENİZ VARSA VE FOÇAYI SEVDİYSENİZ HİÇ AMA HİÇ ZAMAN KAYBETMEYİN ÇÜNKÜ DAHA SONRASINDA YAŞADIĞINIZ GÜRÜLTÜNÜN BAĞIMLISI OLUP O KÖHNEMİŞ ŞEHİRLERDEN KAÇAMIYORSUNUZ :)

3. Eski focami yoksa yeni focami bu anlattiginiz o

Sil
  4. Harika fotoğraflar.. Ve süper anlatmışsın ortamı, iyot kokusu bile geldi burnuma, o derece! :)

Yanıtlar
    1. İmgecim çok teşekkürler, beğenmene sevindim.Sevgiler...

Sil
  5. Merhaba, on gün sonra ben de foça civarına gideceğim ve foçayı araştırırken sizin yazınıza rastladım, kalacak bir yer biliyormusunuz tavsiyeniz var mı acaba. Sevgiler... (Cevabınızı bloğuma ya da a_turkan@hotmail.com adresine mail yazarsanız beni mutlu edersiniz) Teşekkürlerimle...

YanıtlaSil
  6. bende o dertteyim kalacak hersey dahil olur pansiyon olur önerdiğiniz yer varmı yardımcı olurmusunuz glebiann@gmail.com teşekkürler simdiden

Yanıtlar
    1. Merhaba, ben bu yazida anlattigim üzere ilk kez gittim focaya ve kalmadik da üstelik. Ayvalikta kaliyorduk günübirlik gezmeye gittik. Dolayısıyla kalacak yer konusunda maalesef yardimci olamıyorum :( sevgiler

Sil
    2. Biz 2 senedir izmirde yaşıyoruz hafta sonu kaçamakları yaptığımızda kumsal Otel ve hanedan oteli deneme şansımız oldu kumsal otelin önünde denizi çok güzel fakat kalabalık oluyor Otel idare eder, hanedan otelin denizi çok iyi değil ama Otel güzel tavsiye ederim belki yardımcı olmuştur.

7. Yarın direk eski foçaya gidiyoruz o derece meraklandirdiniz :)

Yanıtlar
    1. Umarim siz de bizim kadar seversiniz :) Iyi tatiller.

Sil
  8. Ailecek Eski Foça'ya gideceğiz, çok merak ettik. Umarım göründüğü kadar güzeldir..

YanıtlaSil
  9. Foçayı beğenmemek mümkün değildir yazı başka kışı başka güzeldir akşamı aşık eder gecesi sarhoş gündüzü enerji verir. Teşekkürler özge hanım ağzınıza sağlık

10. Eski Foca'ya acaba minibüsle de gidilebiliniyor mu?

Yanıtlar
    1. Merhaba, o konuda hiç fikrim yok açıkçası. Biz de sadece bir kez arabayla gittik. O tarafı iyi bilen birilerine sormak lazım. Sevgiler...

2. izmirden dolmuşlar var eski foça dolmuşları garajdan kalkıyor

3. izmir garajından foça dolmuşları kalkıyor

11. Anlattıklarınız o kadar içime işledi ki. Hayalini kurmaya başladım. Kısmetse bende gitmek istiyorum. Heyecanı hissettirdiğiniz icin teşekkür ederim.

Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorum biraktiginiz icin 😊 umarim siz de benim kadar begenirsiniz oralari. Şimdiden iyi tatiller.

Sil
    2. Ben teşekkür ederim yorum biraktiginiz icin 😊 umarim siz de benim kadar begenirsiniz oralari. Şimdiden iyi tatiller.

12. Özge Hanım merhaba,
    Size İsvicre'den yazıyorum. Bu sene tatil+gezi planımızda Foça ve civarı yerler var. İnsanların oluşturup yıldız taktığı yerlerden ziyade doğanın oluşturduğu gerçek güzellikteki halen daha bozulmamış yerleri görmek gezmek istiyoruz. Bize önerebileceğiniz konaklama yapıp gezdikten sonra açlığımızı giderebileceğimiz deniz ürünleri olan yerlere ihtiyacımız var. Bilgi paylaşımızı beklerim. Bu bilgi paylaşımızdan oluşacak borcumuzu İsviçre çikolatasıyla ödemeye şimdiden hazırım. Sevgi ve saygı ile kalın lütfen.
    Senol Ekinci

Yanıtlar
    1. Merhaba, ne güzel bir plan yapmışsınız, gerçekten de bol yıldızlı tatil köylerindense doğada tatili tercih edenlerdenim. Gerçi 3 senedir Gökçe dolayısıyla pek yapamıyoruz, tatil köyü daha konforlu geliyor çocukla ama inşallah biraz daha büyüdüğünde devam edicez :) Bu arada maalesef Foça ve çevresinde ben de sizin kadar yabancıyım. Sadece 1 günlüğüne gittik ve önerebileceğim bir yer yok. İsterseniz internette araştırın, belki seyahat bloggerlarının sayfalarında bulabilirsiniz. Sevgiler...

Sil
  13. Simdi oradayim yaklasik ucgundur guzel yer buradan yazlik aldim herkese tavsiye ederim

14. Sizleri Foça Grand Amphora Hotel'de misafir etmekten mutluluk duyarız
    focaotelleri.org

Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu nazik davetiniz için. İnşallah kısmet olur da o tarafa gelirsek mutlaka sizi arayacağım. Sevgiler...

Sil
  15. Merhaba ben tam da o bahsettiğiniz güzel ve şirin Foça da yaşıyorum ve bundan da gayet mutluyum ☺:) Foçamıza her zaman bekleriz Özge Hanım ;)

Yanıtlar
    1. Ne güzel, çok şanslısınız :) İnşallah tekrar yolum düşer o taraflara, sevgiler...

16. Merhaba,

İstanbul'da yaşıyoruz. Eşimin iş durumları nedeniyle Foça'yerleşeceğiz önümüzdeki ay, çok güzel anlatmışsınız Foça'yı.. Anladığım kadarıyla çabuk alışacağım :)

Yanıtlar
    1. Ne güzel, çok şanslısınız bence :) Öyle şirin bir yer ki eminim çok seveceksiniz.

Sil
  17. Çok güzel anlatmışsınız. Bir hafta sonra Eski Foça'ya gideceğim ve gitmeden yazınızı okumak iyi geldi. Teşekkürler akıcı anlatım için

Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :) Size de şimdiden iyi tatiller.